Ekonomi

AKAMİB’in şubat ayı ihracatı yüzde 28,3 azaldı

Şubat ayı mobilya, kağıt ve orman ürünleri ihracatı bir önceki yıla göre yüzde 7 azalarak 578 milyon 786 bin dolar olarak gerçekleşti. 2023 yılının Ocak-Şubat döneminde şube ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,1 artarak 1 milyar 204 milyon 675 bin dolara yükseldi.

Akdeniz Mobilya, Kağıt ve Orman İhracatçıları Birliği (AKAMİB) Başkanı Onur Kılıçer, “Deprem bölgelerinde üretim yapan firmaların yaşadığı olumsuzluklar sonucunda şubat ayı ihracatı önemli ölçüde etkilendi. AKAMİB’in ihracatı bu ay yüzde 28,3 azalarak 54 milyon 561 bin dolara ulaştı. Ocak-Şubat döneminde ihracat yüzde 14,5 azalarak 122 milyon 378 bin dolar oldu.

Önceliğimiz depremzedelerin barınma sorunu.

AKAMİB Lideri Onur Kılıçer, 2022 yılının mobilya, kağıt ve ormancılık çalışmaları açısından verimli bir yıl olduğunu ve yeni yıla uygun başladıklarını ancak yaşanan sarsıntıların tüm Türkiye’yi olduğu gibi kendilerini de olumsuz etkilediğini söyledi.

Felaketin çok büyük olduğuna dikkat çeken Kılıçer, şöyle devam etti: “Deprem bölgesine çok yaklaştık. Özellikle mobilyada önemli üreticiler olan Gaziantep, Kahramanmaraş, Hatay, Adana gibi şehirlerimizde istemediğimiz bir tabloyla karşılaştık. İlk günden itibaren hem bireysel hem de AKAMİB ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Mobilya Sektör Kurulu olarak bölgedeki vatandaşlarımıza yardımcı olmaya çalışıyoruz. Önceliğimiz depremzedelerin ihtiyaçlarını bir an önce karşılamak.”

AKAMİB ABD’ye odaklandı

Depremin ekonomik maliyetinin 100 milyar dolara yakın olduğunun varsayıldığına işaret eden Kılıçer, her zamankinden daha çok çalışıp ihracat yapmaları gerektiğine dikkat çekti. ABD’nin potansiyelinin çok büyük olduğunu ve bu nedenle bu pazara daha fazla odaklandıklarını vurgulayan Kılıçer, sözlerine şöyle devam etti: “Las Vegas’ta düzenlenen KBIS 2023 Mutfak ve Banyo Fuarı’nı 18 firmamızla ziyaret ederken; eş zamanlı olarak sektörel ticaret heyeti de düzenledi. 63 ABD şirketi ile görüşmeler yapıldı.

Las Vegas Metro Ticaret Odası ile de bir görüşmemiz oldu. Tüm bunların sonucunda değerli bağlantılar ve siparişler alındı. Pandemiden bu yana ABD’ye yönelik faaliyetlerimizi artırdık. Mükâfatını her ay ihracat rakamlarımızın artmasıyla aldık. ABD öncelikli pazarımız olmaya devam edecek. Devlet temelli çalışmalarla heyet ve Ur-Ge faaliyetlerimizi artıracağız.

Irak’ta zirve yine Rusya’da üç haneli büyümeyi sürdürdü

Bölümün Türkiye’nin dört bir yanından yaptığı ihracatta Şubat ayında en başarılı pazar 52,9 milyon dolarla Irak oldu. Irak’ı 32 milyon dolarla İsrail, 30,3 milyon dolarla İngiltere, 27,6 milyon dolarla Almanya ve 25,8 milyon dolarla İran izledi. Aydaki en dikkat çekici artış yüzde 102,7 ile Rusya pazarında yaşandı. AKAMİB’in şubat ayı ihracatında Irak birinci oldu. Irak’a sırasıyla yaklaşık 9 milyon dolarlık ihracat yapılıyor; Onu 4,7 milyon dolarla Almanya, 2,8 milyon dolarla Fransa, 2,7 milyon dolarla Libya ve 2,4 milyon dolarla ABD izledi.

İhracatın yüzde 43’ü karton ve basılı yayınlar kümesinden geldi

Sektörün ihracatında alt küme bazında kağıt-karton ve basılı yayınlar ilk sırayı aldı. 246,1 milyar dolarla mobilya ihracatı gerçekleştirilen mobilyayı, 177,4 milyon dolarla mobilya, 100,5 milyon dolarla kereste-sandık-kafes-palet kümesi izledi. AKAMİB’in Şubat ayı ihracatı alt grup bazında değerlendirildiğinde ise 33,6 milyon dolarla mobilya kümelenmesi ilk sırada yer aldı. Bunu 8,8 milyon dolarla kereste-sandık-kafes-palet, 7 milyon dolarla kağıt-karton ve matbu yayınlar izledi.

yesillihaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu